Breaking News

Zelensky’s invite to visit Ukraine

House Speaker Kevin McCarthy declines President Volodymyr Zelensky’s invite to visit Ukraine

WASHINGTON – Ukrainian President Volodymyr Zelensky invited House Speaker Kevin McCarthy to visit Ukraine but the Republican leader declined the invite, CNN reported Wednesday. 
The invitation follows disputes among GOP lawmakers about whether to send more aid to Ukraine. 
Zelensky told CNN’s Wolf Blitzer that McCarthy should travel to the country to see the impact of Russia’s invasion. 
“I think that Speaker McCarthy, he never visited Kyiv or Ukraine, and I think it would help him with his position,” he said.
But McCarthy told CNN he has no plans to visit the country. He also said that President Joe Biden has not moved fast enough to provide aid to the country, CNN reported.  McCarthy, the top Republican in the House, said in November the GOP would not hand Ukraine a “blank check,” signaling the Republican party’s reluctance to continue funding the war against Russia. 
WASHINGTON – Tổng thống Ukraine Volodymyr Zelensky đã mời Chủ tịch Hạ viện Kevin McCarthy đến thăm Ukraine nhưng nhà lãnh đạo đảng Cộng hòa đã từ chối lời mời, CNN đưa tin hôm thứ Tư.
Lời mời diễn ra sau những tranh cãi giữa các nhà lập pháp GOP về việc có nên gửi thêm viện trợ cho Ukraine hay không.
Zelensky nói với Wolf Blitzer của CNN rằng McCarthy nên đến đất nước này để xem tác động của cuộc xâm lược của Nga.
“Tôi nghĩ rằng Diễn giả McCarthy, ông ấy chưa bao giờ đến thăm Kyiv hay Ukraine, và tôi nghĩ điều đó sẽ giúp ích cho vị trí của ông ấy,” ông nói.
Nhưng McCarthy nói với CNN rằng ông không có kế hoạch đến thăm đất nước này. Ông cũng cho rằng Tổng thống Joe Biden đã không hành động đủ nhanh để cung cấp viện trợ cho đất nước, CNN đưa tin. McCarthy, đảng viên Cộng hòa hàng đầu tại Hạ viện, cho biết vào tháng 11, GOP sẽ không trao cho Ukraine một “tấm séc trắng”, báo hiệu sự miễn cưỡng của đảng Cộng hòa trong việc tiếp tục tài trợ cho cuộc chiến chống lại Nga.
Nguồn: On line

Leave a Reply